Pazarlamacılar Erişilebilir Sosyal Medyaya Neden Öncelik Vermeliler?

Yalnızca belirli bir kesime hitap eden sayılı paylaşımlar dışında, hedef kitlenin şirketinin sosyal medya içeriklerini rahatlıkla okuyup anlayabildiğini varsayıyoruz. Fakat gerçekte, kitlenin bir kısmını istemeden de olsa dışarıda bırakıyor olabilirsin. Dünya Sağlık Örgütü’ne göre, dünya genelinde yaklaşık her 6 kişinin 1’i bir engelle yaşıyor. ABD’de ise, Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri, her 4 kişiden 1’inin bir tür engeli olduğunu tahmin ediyor. En yaygın engellerden bazıları ise biliş ve görme ile ilgililer. Her ikisi de, sosyal medyadakiler de dahil, karşılaştığımız her dijital içeriğin insanlar tarafından nasıl algılandığını ve işlendiğini etkiliyor. Erişilebilirliği önceliklendirmek, hedef kitlenin güvenilir bir şekilde etkileşim kurabileceği sosyal medya içerikleri yayınlamak için büyük önem taşıyor. Bu şekilde, kuruluşun mümkün olan en geniş hedef kitleye ulaşırken katılım, trafik, potansiyel müşteri ve satış dahil bir dizi ölçütte iyileşme gösterebiliyor. Başka bir deyişle erişilebilir içerik, sosyal medya stratejin ve pazarlaman üzerinde aslında çok büyük bir etkiye sahip. Genellikle, mevcut sosyal medya iş akışına sadece birkaç basit adım ekleyerek erişilebilirliği artırman mümkün. Aşağıdaki ipuçlarını takip et ve firman için pürüzsüzce çalışan bir erişilebilirlik stratejisi tasarlamak için hukuk ekibine danış.

Kapsayıcı Sosyal Medya Açıklamaları Nasıl Yazılır?

Potansiyel müşteriler, sosyal medya açıklamalarını rahatlıkla okuyabiliyor mu? Hedef kitlen yardımcı bir cihaz kullansın ya da kullanmasın, okunabilir açıklamalar yazmak için aşağıdaki adımları uygulaman gerekiyor.

Erişilebilir Yazı Tipleri Seç

Sosyal medya içeriklerini akışta ön plana çıkarmak adına, gönderi açıklamalarında özel yazı tipleri kullanıyor olabilirsin. Ancak, her ne kadar bu yazı tiplerinin dikkat çekici olduğunu kabul etsek de birçok kişi için okumayı zorlaştırdığını da belirtmek isteriz. Standart harfler yerine genellikle özel karakterler içeren bu yazı tipleri, ekran okuyucu vb. yardımcı cihazlar tarafından doğru bir şekilde işlenemiyor. Bu da başlıklarının ve hatta açıklamalarının tamamının, aşağıdaki örnekte olduğu gibi, ekran okuyucu kullanan kullanıcılar tarafından okunamayacağı anlamını taşıyor.

Aklında soru işareti varsa, özel yazı tiplerini harici web siteleri veya uygulamalar üzerinden kopyalayıp yapıştırmaktan kaçınmalısın. Bunun yerine, uygulamadaki mevcut yazı tiplerini tercih etmen daha sağlıklı bir yol. Uzun bir açıklama yazıyorsan ve bazı unsurları öne çıkarmak istiyorsan, metnin daha kolay okunmasını sağlamak için satır araları eklemeyi deneyebilirsin.
Hedef kapsayıcılık olduğunda, genel kuralların dışında kalan büyük harf kullanımdan kaçınman gerektiğini aklından çıkarma. Örnek vermemiz gerekirse, bir cümlenin başında veya özel isim olmayan kelimeleri büyük harfle başlatmamalısın.

Hashtag’leri Basitleştir

Marka ve kampanya hashtag’lerinden tut, bağlamsal ve konuma dayalı terimlere kadar, hashtag’ler sosyal medya içeriklerine hem anlam hem de değer katabilirler. İnsanlar ve yardımcı cihazlar tarafından kolaylıkla okunan kısa ve tek kelimelik hashtag’leri tercih edebilirsin.

Ancak daha karmaşık olanlarını kullanma eğilimindeysen ve özellikle her biri birden çok kelime içeriyorsa, ekran okuyucular hangi kelimenin nerede başladığını ve nerede bittiğini belirleyemeyebilir. Sonuç olarak, hashtag’leri algılayamadıkları için doğru bir şekilde okuyamayabilirler.

Hashtag’leri erişilebilir kılmak istiyorsan küçük harflerden oluşan upuzun tek bir etiket oluşturmaktan kaçınmalısın. Bunun yerine, aşağıdaki örnekte olduğu gibi her kelimeyi büyük harfle başlatabilirsin. Bu taktik sayesinde, yalnızca ekran okuyucuların hashtag’leri çözümlemesine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda hashtag’lerin yanlış anlaşılma olasılığından da kaçınmış olursun.

Hashtag’lerini, Meta Business Suite veya Instagram gibi platformlara girdiğinde, her birini küçük harfli tek bir terime dönüştüren otomatik tamamlama komutunu görebileceğini unutma. Otomatik tamamlamayı kullanmaktan kaçınmalı ve bunun yerine hashtag’lerini manuel olarak girmelisin.

Emojileri Sözcüklerin Yerine Değil İfadeyi Güçlendirmek için Kullan

Emojiler, sosyal medya açıklamalarına bağlam katabilir ve akışta öne çıkmalarına yardımcı olabilir. Ancak emojileri kelimelerin yerine kullanırsan veya yeterli boşluk bırakmayı ihmal edersen, izleyicilerin açıklamalarını anlamayabilir.

İlk hedefin, emojileri sözcüklerin yerine değil açıklamalarına ilave anlam katmak için kullanmak olmalı. Sosyal medya açıklamalarını daha kapsayıcı hale getirmek istiyorsan, emojileri metin aralarına serpiştirmekten veya listelerde madde işaretleri olarak kullanmaktan kesinlikle kaçınmalısın. Bunun yerine, açıklamanın sonuna yerleştirebilirsin. Böylece okuyucular veya yardımcı cihazlar için kafa karışıklığı yaratmamış olacaksın.

Bir gönderinin sonuna iki veya daha fazla emoji dizisi eklemek mi istiyorsun? Her bir emojiyi ardışık bir şekilde sıralamak yerine, aşağıdaki örnekte olduğu gibi aralarında boşluk bırakarak yerleştirdiğinde, yardımcı cihaz kullanan takipçiler için daha temiz ve net bir görüntü sağlamış oluyorsun.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Geciken İşler İçin Freelancer’a Nasıl Yaklaşmalısın?

AI ile hazırlanan içeriklerin SEO açısından optimize edilmesi önemlidir. İşte AI ile hazırlanan içerikler için SEO ipuçları

Projenin Başında Freelancer’a Hangi Detayları Vermelisin?