GOOGLE KALİTE PUANINI YÜKSELTMENİN YOLLARI

 

            Ücretli bir PPC pazarlama platformu olan Google Ads, belki de sektördeki en popüler ve güçlü olan seçenek. Piyasaya sürüldüğü 2000 yılında, yalnızca 350 reklamveren marka bilinirliği oluşturmak için bu hizmeti kullanıyordu. Bugün ise 2 milyondan fazla pazarlamacının kullandığı Google Ads, şirketin milyar dolarlık bir uzantısı haline geldi.

Trafiği ve ROI (return on investment – yatırım getirisini)’yı artırmak için reklamcılık hizmetlerini kullanan çok sayıdaki pazarlamacı, Google Ads’i son derece rekabetçi bir ortam haline getirdi. Ellerinin altındaki kolayca ulaşabileceği kaynakları kendi lehlerine kullanmayanların ise başarılı olma ihtimali pek tabii ki çok daha düşük. Google’ın, tüketiciler nazarında ne kadar önemli olduğunu belirlediği yollardan biri, kalite puanından geçiyor.

Kalite puanı, tıklama başına ödeme (PPC) teklifi ile çarpılarak Google Ads sıralamasını belirliyor. Bunun, pazarlama yolculuğun boyunca hatırlaman gereken çok önemli bir denklem olduğunu sakın unutma!

Yazı boyunca, aşağıdakileri daha derinlemesine inceleyeceğiz:

  • Google Ads kalite puanının tanımı
  • Odaklanabileceğin farklı kalite puanı türleri
  • Puanların neden önem teşkil ettikleri
  • Mevcut puanını nasıl değiştirebileceğin

  • Google Reklam Kalite Puanı Nedir?

    Google kalite puanı, reklamlarının müşteriyle olan genel alaka düzeyini tanımlayan faktörlerin bir kombinasyonu. Yüksek kalite puanlarına sahip pazarlamacılar doğal olarak daha iyi bir reklam sıralamasına sahip oluyorlar. Tıpkı organik arama trafiğinin sonuç sayfalarında sıralanması gibi, ücretli reklamlar da sıralanıyor. Puanının sonucu ise üç ana kritere bağlı:

  • Beklenen Tıklama Oranı (Expected Clickthrough Rate): Reklam kampanyanın bir tüketici tarafından fark edilme ve tıklanma şansı.

  • Reklam Alaka Düzeyi (Ad Relevance): Reklamının bir kullanıcının arama sorgusu ve amacıyla eşleşme düzeyi.

  • Landing Page Deneyimi: Sayfa düzeni ve site haritanın ne kadar elverişli ve düzenli olduğunun yanı sıra, sitenin tüketiciler için genel olarak uygunluğu.


  • Google Reklam Kalite Puanını kontrol etmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • Google Ads hesabınıza giriş yapın ve ana sayfada Kampanyalar sekmesine tıklayın.
  • Kalite Puanı sütununu görüntülemek için sütun ayarlarına tıklayın.
  • Kalite Puanınızı kontrol etmek istediğiniz kampanyayı seçin.
  • Kalite Puanınızı görüntülemek için Kalite Puanı sütununu seçin.
  • Kalite Puanı sütununda, puanın yanındaki bilgi simgesine tıklayarak kalite puanı hakkında daha ayrıntılı bilgiler edinebilirsiniz.

  • Kalite Puanını İyileştirmek İçin 5 İpucu

  • Hedef Kitleye Uygun Anahtar Kelimeler Kullanın: Reklamınızın hedef kitleye uygun anahtar kelimeler içermesi, kalite puanınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelimelerin doğru seçilmesi, reklamınızın ilgili hedef kitleye ulaşmasını sağlar ve bu da kullanıcı deneyimini artırır.

  • Reklam Metnini Geliştirin: Reklam metninizin kalitesi de kalite puanınızı etkileyen faktörler arasındadır. İyi bir reklam metni, kullanıcılara ilgi çekici ve faydalı bir içerik sunar. Reklam metninizin net, öz ve ilgi çekici olmasına özen gösterin.

  • Dönüşüm Oranlarını Yükseltin: Dönüşüm oranları, reklamınızın ne kadar etkili olduğunu gösterir. Dönüşüm oranlarını artırmak, kalite puanınızı yükseltmenize yardımcı olur. Dönüşüm oranlarını artırmak için, hedef kitleye uygun bir mesaj sunan ve kolayca anlaşılabilen bir kampanya hazırlayın.

  • Hedeflenen Sayfaları Optimize Edin: Hedeflenen sayfalarınızın kalitesi, kalite puanınızı etkiler. Kullanıcı dostu, hızlı yüklenen, kolay gezinilebilen ve ilgili içerikler sunan sayfalar, kullanıcı deneyimini artırır ve kalite puanınızı yükseltir.

  • Reklam Gruplarınızı Optimize Edin: Reklam gruplarınızı, hedef kitleye uygun anahtar kelimelerle ve ilgili içeriklerle optimize edin. Reklam grupları, reklam kampanyanızın daha iyi organize edilmesini sağlar ve hedef kitleye daha uygun içerikler sunmanıza yardımcı olur.
  • Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    Geciken İşler İçin Freelancer’a Nasıl Yaklaşmalısın?

    AI ile hazırlanan içeriklerin SEO açısından optimize edilmesi önemlidir. İşte AI ile hazırlanan içerikler için SEO ipuçları

    Projenin Başında Freelancer’a Hangi Detayları Vermelisin?